14 sierpnia, środa, zainaugurowała początek drążenia tuneli końcowej części linii M2 na warszawskim Bemowie. Tarcza TBM nazwana Anna, ma do przebicia w początkowej fazie prac nieco więcej niż 1060 metrów. W ten sposób stanie się łącznikiem dla dwóch nowych konstrukcji – przystanków Karolin i Chrzanów.

Pierwszym zadaniem dla tarcz Anny i Krystyny jest wykonanie dwóch tuneli o długości przekraczającej kilometr – bezpośrednio za szybem startowym, umiejscowionym na stacji Karolin. Do akcji jako pierwsza wkroczyła Anna. Kiedy dotrze na stację C2 Chrzanów, ekipy techniczne obsługujące te rozległe „wiertarki” zostaną skierowane do drugiej tarczy, która zacznie pracę nad drążeniem prawego tunelu.

W pierwszym segmencie obie, potężne tarcze TBM mają za zadanie ułożyć razem 1422 pierścienie osłonowe dla tunelu. Po ukończeniu pierwszych tuneli tarcze zostaną „przemieszczone” przez ciała stacji. Następnie będą musiały wykonać kolejne dwa tunele o długości przekraczającej 1200 metrów, które połączą stacje Chrzanów i Lazurowa. Ostatni fragment, łączący budowę z obecnie działającą linią, będzie najkrótszy. Jego długość wyniesie niecałe 600 metrów i skończy się w komorze torów odstawczych stacji Bemowo.

W sumie obie tarcze wydrążą aż do 5688 metrów tunelu i ułożą 3792 pierścienie jego osłony. Prace związane z budową tuneli mają zakończyć się w nadchodzącym roku.

Postęp drążenia tarcz jest regularnie aktualizowany każdej środy na stronie internetowej Metra Warszawskiego.