Dzisiejszy poranek, tuż po godzinie 9:00, przyniósł aktywację nowych dróg na ulicach Kasprzaka i Redutowej. Nowe trasy wykorzystywane są już przez pierwszych kierowców oraz autobusy z linii 105 i 167. Otwarcie tramwajowej trasy na Woli zaplanowane jest na najbliższe tygodnie.
Ukończono prace drogowe wzdłuż planowanej trasy tramwajowej na ulicy Kasprzaka. Przez weekend firma Strabag, odpowiedzialna za realizację projektu, nanosiła oznakowanie linii oraz stawiała nowe znaki drogowe. W poniedziałek 5 lutego ruch uliczny został zorganizowany zgodnie z nowym planem. Drogowe utrudnienia dla kierowców na odcinku od Redutowej do Skierniewickiej dobiegły końca. Wszystkie pasy ruchu są już dostępne na skrzyżowaniu ulic Wolska, Kasprzaka i Redutowa. Dodatkowo otwarto nową północną jezdnię ulicy Kasprzaka, która przebiega wzdłuż nowego torowiska.
Również 5 lutego rano udostępniono wschodnią jezdnię ulicy Redutowej, prowadzącą do ulicy Jana Olbrachta. Oznacza to brak utrudnień również w tym miejscu. Oba pasy ruchu na Redutowej są już dostępne dla kierowców.
Linie autobusowe 105 i 167 kursują już regularnie ulicą Kasprzaka. Pierwsza z nich dociera do osiedla Górczewska, a druga do Starego Bemowa i Fortu Bemowo. Pasażerowie korzystają obecnie z przystanków tymczasowych dwóch na Redutowej (Reduta Wolska 57 i 58) oraz jednego na Kasprzaka (PKP Wola – Kasprzaka 51). Tak będzie do czasu wprowadzenia nowego rozkładu.
Otwarcie ulic Kasprzaka i części Redutowej dla kierowców i pojazdów WTP jest jednym z ostatnich elementów realizacji nowej trasy tramwajowej na Woli. Praktycznie wszystkie komponenty nowego połączenia są gotowe – pozostały tylko końcowe partie torów do ułożenia na skrzyżowaniu ulic Wolska i Goleszowska. Pierwsze tramwaje prawdopodobnie ruszą tędy już w lutym. W ramach inwestycji powstało 2,5 km „dywanu” z torowiska.
Nowa trasa tramwajowa ma długość 3,5 km i składa się z czterech przystanków. Pozwoli ona pasażerom dotrzeć z Woli do centrum miasta w kilka minut. Na uruchomienie tramwajów na ul. Kasprzaka czekają mieszkańcy rozbudowujących się osiedli na Odolanach i okolicach ul. Jana Kazimierza. Korzyści przyniesie to jednak nie tylko mieszkańcom Woli – tramwaj umożliwi dojazd m.in. do stacji kolejowej Warszawa Wola i pozwoli na szybsze dotarcie na Bemowo.
Uruchomienie ruchu tramwajowego będzie zależało od warunków pogodowych, ale powinno nastąpić nie później niż 25 marca. Jest to data zakończenia budowy wynikająca z umowy kontraktowej.
Wciąż trwają prace na skrzyżowaniu ulic Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Kierowcy mogą korzystać jedynie z jednego pasa ruchu – w obu kierunkach – na ulicy Ordona. Po ulicy Wolskiej w kierunku Redutowej samochody poruszają się dwoma pasami, a z trzeciego można skręcić w Elekcyjną. Nie jest możliwy skręt w lewo w ulicę Ordona. Dojazd do Odolan jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Dalej po skrzyżowaniu na Wolskiej są dwa pasy ruchu, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dodany zostaje trzeci. Zamknięty jest też jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa inne pasy są nadal otwarte.
Rowerzyści jeszcze nie mogą skorzystać z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – pozostało tam do wykonania prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do czasu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.