Do 9 lutego br. trwa nabór do siódmej odsłony kampanii „Rowerowy Maj”, której misją jest promowanie zdrowego, zrównoważonego transportu wśród uczniów szkół i przedszkolaków. Kampania mobilizuje młode pokolenie, ale również i ich rodziców, do aktywnego przemieszczania się na rowerach lub hulajnogach nie tylko w miesiącu maju.
„Chcemy pokazać, że podróż do szkoły czy przedszkola na rowerze może być zarówno przyjemna, szybka, jak i korzystna dla zdrowia”- wyjaśnia Renata Kaznowska, zastępczyni prezydenta m.st. Warszawy. Do tej pory zgłosiło się już 388 placówek, w tym 27 nowych przedszkoli i 10 szkół, co oznacza wzrost o 68 szkół w stosunku do ubiegłego roku.
Poprzednia edycja „Rowerowego Maja” w stolicy była rekordowa – wzięło w niej udział aż 100 tys. dzieci z 441 placówek warszawskich, które udało się przejechać łącznie 2,2 mln razy (co najmniej pół kilometra za każdym razem), co daje imponujący rezultat 1,1 mln km – równo z 28 okrążeniami Ziemi.
Koncept „Rowerowego Maja”, trwającego w tym roku od 6 do 29 maja, polega na motywowaniu uczniów, przedszkolaków, rodziców oraz nauczycieli do rezygnacji z samochodów na rzecz rowerów i hulajnóg jako środków transportu do szkoły czy pracy. Za każdy aktywny przejazd uczestnik otrzymuje naklejkę – im więcej takich przejazdów, tym większa szansa na wygranie atrakcyjnych nagród!
Akcja jest podzielona na trzy kategorie: indywidualną, klasową oraz szkolną/przedszkolną, a najbardziej zaangażowani uczestnicy mogą liczyć na szczególne nagrody. Zapisy do kampanii odbywają się za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego. Szczegółowe informacje zostały rozesłane do publicznych placówek oświatowych. Niepubliczne szkoły czy przedszkola muszą zgłosić swoje chęci mailowo. Ważne jest, aby decyzja o udziale w kampanii była poprzedzona dyskusją w gronie pedagogicznym, ponieważ „Rowerowy Maj” to nie tylko świetna zabawa, ale również dodatkowe obowiązki dla społeczności szkolnej/przedszkolnej.