Oferty przetargowe dotyczące planowanej budowy tunelu pod ulicą Marsa oraz aleją Generała A. Chruściela „Montera”, zlokalizowanego w warszawskim Rembertowie, zostały oficjalnie otwarte do publicznego wglądu. Projekt ten przewiduje połączenie Nowego i Starego Rembertowa poprzez ten tunel, co zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo na drogach oraz szynach, a także skróci czas przejazdu przez tę część linii kolejowej.

Na przetarg wpłynęły dwie oferty od znanych firm budowlanych – Budimex zgłosił propozycję na kwotę około 154,6 milionów złotych, natomiast firma INTOP zaoferowała wykonanie tego zadania za sumę około 134,7 milionów złotych. Wyboru wykonawcy dokonamy po gruntownej analizie dostarczonych dokumentów. Ofertodawcy powinni być przygotowani na realizację tego projektu w ciągu 29 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Zgodnie z projektem nowa droga z tunelem ma swoje początki na skrzyżowaniu ulicy Marsa i Ilskiego, gdzie zaplanowano budowę ronda. Tunel, który ma przebiegać pod torami kolejowymi i ulicą Cyrulików, będzie wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu. Wewnątrz tunelu zaplanowano przystanki autobusowe, które będą skomunikowane z peronem kolejowym za pomocą podziemnych przejść. Wyjście z tunelu będzie znajdowało się na al. Chruściela „Montera” w okolicach ul. Strażackiej, a na skrzyżowaniu ulicy Cyrulików z aleją Chruściela „Montera” powstanie dodatkowe rondo.

Inwestycja ta zakłada również konstrukcję ulicy Pociskowej oraz wprowadzenie szeregu zmian w infrastrukturze kilku innych okolicznych ulic. Od skrzyżowania z nowo zaplanowaną ulicą Pociskową do likwidowanego przejazdu kolejowego powstanie nowy odcinek ulicy Bellony. Ulica Bellony, a także Marsa, od skrzyżowania z ulicą Pociskową do projektowanego ronda, staną się drogami jednokierunkowymi, gdzie będzie możliwy ruch rowerowy. Ulica Pociskowa zostanie połączona z ulicą Ilskiego i stanie się dwukierunkową drogą z chodnikami po obu stronach, co umożliwi lepszy dostęp do sąsiednich posesji oraz centrum handlowego.