Widoczne są znaczące postępy w budowie drugiej linii warszawskiego metra, mimo że prace prowadzone są w trudnych warunkach zimowych. Na zachodnim odcinku tej linii trwają prace nad stworzeniem trzech nowych przystanków oraz stacji techniczno-postojowej. Istnieją już widoczne elementy konstrukcji, takie jak schody dla pasażerów, a na miejscu stacji techniczno-postojowej powstaje wieża kontrolna, kluczowa dla zarządzania ruchem pociągów.
Mimo grudniowej awarii na budowanym przystanku Chrzanów, prace szybko zostały wznowione bez zahamowania tempa budowy. Tarcze TBM, o nazwach Anna i Krystyna, nieprzerwanie pracują nad drążeniem tuneli do kolejnej stacji – Lazurowa.
Podziemna tarcza Anna jest już w trakcie pokonywania ponad połowy drogi między stacją Karolina a planowaną stacją Lazurowa. Do tej pory ułożyła ona też ponad 1,1 tysiąca tzw. tubingów, czyli pierścieni tworzących obudowę tunelu. Obecnie znajduje się około 700 metrów za przystankiem Chrzanów, co oznacza, że łączna długość wydrążonych tuneli wynosi już około 1800 metrów. Jej „siostra” – tarcza Krystyna, nie jest daleko w tyle, ułożyła ponad 750 tubingów i przebyła łącznie 1200 metrów.
Na terenie przystanku Chrzanów powstają wejścia oraz słupy na podziemnych poziomach stacji. Jest tam również widoczny układ schodów dla pasażerów, zapewniających wyjście na zewnątrz stacji. Natomiast prace na przystanku Lazurowa osiągnęły poziom, na którym ukończono konstrukcję ścian szczelinowych i dolnej płyty. Pod ziemią tworzone są konstrukcyjne słupy nowego przystanku.
Przy stacji Karolin większość konstrukcji jest już zakończona, a intensywne prace trwają w jej części zlokalizowanej pod drogą Połczyńską i w komorze rozjazdów.
Stacja techniczno-postojowa Karolin, służąca do serwisowania pociągów metra i mieszcząca budynki administracyjne, również rozwija się dynamicznie. Na tym terenie została zakończona przebudowa fragmentu linii wysokiego napięcia, co umożliwiło dalsze prace budowlane. W niektórych budynkach ściany są już malowane, a w innych prowadzone są prace glazurnicze.
Na terenie przyszłej elektrowozowni powstają kanały serwisowe umożliwiające sprawdzanie stanu technicznego pociągów. Widać tam również konstrukcję wieży nastawni, z której będzie kontrolowany ruch pociągów na stacji. Z jej górnych pięter widok rozciąga się na teren budowy, w tym na tunel prowadzący do stacji techniczno-postojowej na linii M2.
Do tej pory na terenie stacji techniczno-postojowej ułożono 30% rozjazdów i 12% torów. Całość projektu, obejmującego budowę ostatniego odcinka linii M2 oraz zakup taboru, jest szacowany na ponad 3 mld zł. Metro Warszawskie otrzymało już ponad miliard złotych dotacji z UE na dokończenie tego ogromnego przedsięwzięcia.