Warszawskie Linie Turystyczne (WLT) zaliczyły kolejny triumf w 2024 roku, ustanawiając nowy rekord z 204 375 korzystającymi z ich usług. Liczne atrakcje takie jak podróże autobusem „setką”, przejażdżki zabytkowymi tramwajami linii 36 i T, eskapady koleją wąskotorową do Tarczyna i podróż promami przez Wisłę oraz statek do Serocka przyciągnęły tłumy pasażerów.

Latem nad Wisłę udawało się mnóstwo warszawiaków, korzystając z trzech promów pływających między brzegami rzeki. W sumie, Wilga, Pliszka i Słonka przewiozły w tym roku ponad 147 tysięcy osób. Pasażerowie mogli wybierać między różnymi trasami – Słonka kursowała z Cypla Czerniakowskiego do plaży na Saskiej Kępie (i z powrotem), Pliszka pomiędzy nabrzeżem mostu Józefa Poniatowskiego a plażą pod stadionem PGE Narodowym, zaś Wilga kursowała z Podzamcza na Pragę do plaży przy Zoo.

Bardzo dobre warunki pogodowe sprzyjały spacerom i wycieczkom, a wśród nich przejazdy autobusami linii 100 cieszyły się ogromną popularnością. Zabytkowe ikarusy i słynny „ogórek” (najstarszy z 1972 roku!) – ale także niskopodłogowe: jelcz, MAN, neoplan i solaris z przełomu wieków – przewiozły w sumie ponad 30 tysięcy pasażerów. To niemal o 7 tysięcy więcej niż w roku 2023.

„Setka” okazała się nie tylko gratką dla miłośników komunikacji miejskiej, ale i wygodnym środkiem transportu dla turystów. Dzięki niej można było zwiedzić najważniejsze warszawskie muzea – Powstania Warszawskiego, POLIN, Muzeum Narodowe, jak również Stare Miasto czy Zoo. Trasa „setki” umożliwiała podziwianie z okien autobusów Pałacu Kultury i Nauki, kwitnących Łazienek, malowniczego Placu Zbawiciela, monumentalnego MDM oraz skąpanej w słońcu Wisły.

W sezonie letnim na tory wyjechały tramwaje weekendowej linii T, obsługiwane przez zabytkowy tabor. Ta opcja przyciągnęła ponad 18 tysięcy pasażerów, co oznacza wzrost o ponad 2 tysiące w porównaniu z poprzednim rokiem. Oczywiście, nie zabrakło również zabytkowych tramwajów linii 36, które kursowały nie tylko w weekendy, ale także w tygodniu.

Zainteresowanie Piaseczyńską Koleją Wąskotorową nie maleje. W tym roku przyciągnęła ona ponad 3,5 tysiąca chętnych, podobnie jak w roku poprzednim. Jazdę umożliwiała rumuńska lokomotywa spalinowa, ciągnąca wagony wyprodukowane w tym samym kraju. Często doczepiano do niej wagon towarowy z 1914 roku, co stanowiło przypomnienie o ważnej roli towarowej, jaką pełniła Piaseczyńska Kolej Wąskotorowa, dawna Kolej Grójecka.

Całodzienne rejsy do Serocka cieszyły się równie dużą popularnością. „Zefirem” wybrało się niemal 4,5 tysiąca podróżnych. Wycieczka rozpoczynała się o godzinie 9:00 nad Kanałem Żerańskim, a kończyła około godziny 18:00. Na trasie można było podziwiać malownicze widoki i ruiny mostu z końca XIX wieku.

Warszawskie Linie Turystyczne powrócą z nowymi atrakcjami 1 maja 2025 roku.